ALL PHOTOS JUDITH ROUMOU

THE LATEST ON “BADA BING” INDEPENDENT MEMBERS OF ST MAARTEN PARLIAMENT TO SUE THEO HEYLIGER

Back in late January, the “Bada Bing” video was already being offered around by The United People’s Party and its agents.

Nobody in government can say that they were genuinely surprised at the videos intentional release, while they were in the Netherlands, because it was an open secret that the United People’s Party were in possession of the tape, and were seemingly trying to barter with/blackmail Patrick Illidge behind the scenes for months.

In January after being told of Norman Wathey’s offer of the blackmail tape, Patrick Illidge claimed that it was a part of a smear campaign, due to his defection from UP to Independent member of Parliament. He maintained that if  The Wathey’s/Theo’s persisted in the defamation of his character, he would sue.

That month, by chance I also interviewed other Indepedent member of Parliament Romain Laville. Romain Laville said that the United Peoples Party were playing a dirty game, and it was basically sour grapes. Romain felt that Jules James‘ accusations about a threat were exaggerated, and simply a part of the UP strategy to destroy his character because he had deigned to unceremoniously leave the party.

http://www.youtube.com/watch?v=lo-fYms8IaE

Romain also stated in video two, that he felt that Calypsonian the Mighty Dow, was a Theo Heyliger/UP loyalist, and that he to had been sent to cause a scene, so that the UP could further smear his (Romain’s) name.

http://www.youtube.com/watch?v=dRdB3ldz6I0

Long before the “Bada Bing” saga, Romain had affirmed on camera, that the United People’s Party had offered him $350.000 dollars to stick with the party, it was NOT the $135.000 dollars Jaap Van den Heuvel had stated, but in the newspaper article, it appeared that Van Den Heuvel was taking the amount offered from hearsay.

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=tT473AoFTkQ&NR=1

Now it appears that the Independent members of Parliament have begun the legal proceedings against Theo Heyliger/The United People’s Party

I spoke to legal consultant Denicio Brison, and he confirmed that

1) If Jaap Van Den Heuvel testifies in court that Theo Heyliger did mastermind the “Bada Bing” tape, it would be considered a felony, and it IS punishable under Dutch law. He said if proven it would be an attempt to “illicit a criminal act”.

2) If it is proven in court that Romain Laville was offered $ 350.000 dollars in court. That too would be considered a felony, and would also be punishable by law.

3) When it comes to the malicious slander accusations, I guess the above two would first have to be proven in court.

If Michael Granger of the Daily Herald did edit the tape to make it appear incriminating, then it would be quite obvious that all of the articles published within the first few days of the Bada Bing video release by the Daily Herald (over 30) were actually a part of The United People’s Party smear campaign, and was in fact a malicious and slanderous attack.

The fact that the Daily Herald were OBVIOUSLY in on the video release, KNOWING that the video had been in the possession of UP agents(UP Parliamentarian’s Sylvia Olivacce- Meyers family) for months, says that this was a part of a massive campaign not just to destroy Patrick Illidge, but the entire island government coalition.

The day after the tapes release Sylvia Olivacce-Meyers called for the resignation of Patrick Illidge and an investigation, but Sylvia’s family had the tape in their possession. When will the Lands Recherche be questioning Sylvia Meyers?

So we have “The Eastern Caribbean‘s largest newspaper”, doing political hit jobs for Theo Heyliger and the United People’s Party. According to sources in the Government Building, when it came to light that Alita Singh worked for The Daily Herald Newspaper, The UP/Theo Heyliger AND the harbour, people demanded her resignation from the Daily Herald. Theo Heyliger is alleged to have confronted the Editor/owner of the Daily Herald, and theaten to pull all Wathey/UP funded ads from the paper, if they did not keep Alita on at the Herald.

And the Wathey’s Own a HUGE percentage of St Maarten, so the Daily Herald could not afford to lose their ad revenue dollar, or should we say rand?

I specialize in online campaigns, SEO/SEM marketing, promotions and networking. I do SEO and SEM all day.

Let me assure the St Maarten people that the campaign against the Independents and the current government was a professional hit job, and it was lead by The Daily Herald newspaper.

First someone did their best to sanitize Theo Heyliger’s name on the internet, pulling controversial or negative articles about or by Theo Heyliger/Maurice Lake off of the Internet.

In my researches, I realized that the Daily Herald had pulled off a lot of articles concerning Theo, but appears to have promoted negative articles about Patrick Illidge, Louis Laveist, William Marlin, and the rest of the ruling coalition. Samuel Allen at SXM Times appears to have done the same to his Theo Heyliger articles.

ABCNEWS.com is a part of the ABC network in the United States. Why did ABC so fervidly cover the story of a politician on a 16 sq miles DUTCH island, who’s politics have NOTHING to do with the U.S.? Is because OUR Daily Herald was feeding them the information. Now when you click on the ABC.com search, and search for Theo being investigated by the Lands Recherche, you will see that they published the story, and their is a link, but the link is dead. You cannot access info about Theo’s investigation on that site, because someone removed the article, but even after you remove an article, the ghost of the dead link remains the same

http://abcnews.go.com/International

NOW HERE IS THE LINK THAT’S SUPPOSED TO LEAD TO THE STORY:

Results

Results 1 – 15 of 320 for theo heyliger
previous || next
Sort by: Relevance | Most Recent | Oldest
St. Maarten Officials Expand Bribery Probe 

reported that Theo Heyliger, leader of the United People’s Party, sought to blackmail legislator … was sent anonymously to a local newspaper last week. Heyliger did not respond to requests for comment
Mar 12, 2013 01:45 PM Story from International JUDY FITZPATRICK Associated Press, ABC News
NOW  TRY CLICKING ON THE LINK, IT’S DEAD! Coincidence?
But if you search “patrick illidge” is link is certainly living

When The Daily Herald intentionally posted the “Bada Bing” video, while the St Maarten government was is in The Netherlands, it FED the link to DOZENS of mainstream online news site in Holland, The United States, and the rest of the Caribbean.

That is the power and the connections of owning the largest newspaper in the Eastern Caribbean.

Notice that the Daily Herald came out with dozens and dozens of articles about Patrick Illidge, saturating the media market with everything negative about Illidge and the current government.

When it was disclosed that The Daily Herald’s own Michael Granger has been implicated, and Theo Heyliger (their main source of income) was also involved, suddenly the stories trickled away.

The Daily Herald had the opportunity to come out and apologize for one (or more) of THEIR STAFF being implicated in a blackmail, slander and entrapment scheme.

They had the chance to recuse themselves from the story, since they are now a part of the blackmail investigation.

They had the chance to explain to the St Maarten people the role that they played in the entrapment.

The least the Caribbean’s most biased paper could have done, was cover the revelation that the Leader of the Opposition United People’s Party, Theo Heyliger was implicated in the Bada Bing fiasco, with the same relish that they covered the “Bada Bing” blackmail tape of Patrick Illidge.

Times have changed.

The Daily Herald might be the Eastern Caribbean’s largest newspaper, but the SXM ONLINE NEWS NETWORK pulls in more views and readers per day.

We have the largest online network in the Eastern Caribbean, with millions in the network

The Daily Herald can no longer be used by the SXM Democratic Party OR the United People’s Party to suppress the truth, because after four years of blogging, people are now realizing that there is an alternative.

People are now setting up their own alternative blogs.

The times, they are a changin’

That old Afrikaner who owns/runs the Daily Herald told me in 2010 that the politicians controlled the stories in the paper. He told me before he knew who I really was, and what I really did.

It is alleged that certain political party’s have their own blackmail videos, but these videos are of the Owner of the Daily Herald’s SON in VERY compromising positions, so one does not wonder why The Daily Herald jumps when certain politicians tell them to.

There’s a very good chance that The Daily Herald too are being blackmailed, and that’s why they have to dance to Theo’s tune.

Who knows what Theo has on video of the other United People’s Party members.

Everybody is asking the question, and no one in Parliament seems more nervous than the UP.

It will be fascinating when this all gets to court,

much more to come

 

2 replies »

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s